Integritetspolicy och köpvillkor

Köpvillkor

§1 Allmänt

Natoarmband.se och Eskilsson Nordic AB ingår endast avtal med myndig (18 år) person. Är man minderårig krävs målsmans tillstånd.

Avtal ingås endast på svenska och vi levererar endast inom Sverige.

Avtal ingås när du väljer att skicka beställning i kassan.

I priserna ingår moms med 25 %.

Vi förehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, t.ex. pris eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. varan är slut i lager eller vid tekniska problem.

Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har lämnat vårt lager.

Alla varor förblir Eskilsson Nordic AB:s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.

Eskilsson Nordic AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

§2 Leverans

Beställningar levereras fraktfritt om förvalt fraktfria leveransalternativ används. För specifika områden kan kompletterande leveransalternativ med fraktkostnad visas som tillgängliga. Det sistnämnda leveransalternativet kräver ett aktivt val i kassan.

Vi skickar endast paket inom Sverige. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad, d.v.s. vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid har du då rätt att häva ditt köp.

Om ditt paket och/eller innehållet är transportskadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Om paket kommer bort under transporten måste du meddela vår kundtjänst inom skälig tid (2 månader).

Natoarmband.se skickar en orderbekräftelse till mailadressen du angivit innan vi skickar varorna till dig.

Leveranssätt:

Varubrev: För beställningar som har en låg vikt och volym kan leveranssätt Varubrev användas. Detta leveranssätt är ej tillgängligt vid postförskott eller vid högre varuvärden. Varubrev levereras direkt till din adress.

Avisering kan ske på något av följande två sätt, beroende på om vi har ett korrekt mobiltelefonnummer till dig:

SMS-avisering till din mobiltelefon: Aviseringen sker samma dag som paketet ankommer till ditt utlämningsställe.

Brevavisering: När ditt paket anländer till Postnords utlämningsställe skickas en avi hem till dig. Ta med dig avin och din legitimation till det anvisade utlämningsstället för att lösa ut din beställning.

För att hämta ut paket krävs att du kan visa upp giltig legitimation. För uthämtning av annan än mottagare, vänligen kontakta oss för mer information eller se information på Postnords hemsida.

Vid eventuella leveransförseningar eller slutförsäljningar meddelas du. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.

§3 Betalning

Kortbetalning: Du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express. Välj kortbetalning och följ anvisningarna. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut. Kortbetalningar handläggs av Klarna och Shopify Payments.

Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan.

§4 Ångerrätt

Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vid retur av vara som hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, ersätter konsumenten oss för den eventuella värdeminskning som uppstått. Värdeminskningens omfång bestäms av Eskilsson Nordic AB.

Ångerrätten kan nyttjas förutsatt att varan returneras tillsammans med de etiketter och originalförpackning/skolåda som följer med varan. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar.

Byte: Vid byte är bestämmer  Eskilsson Nordic AB om köparen bekostar returen eller om  Eskilsson Nordic AB bekostar returen. 

Retur: Du kan returnera dina varor till Eskilsson Nordic AB inom 14 dagar och få pengarna tillbaka om du ångrat dig. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning.

Vid felexpedition kan du välja mellan att få en ny vara eller full återbetalning.

Reklamation: Om du reklamerar din vara på grund av en skada eller felproduktion kommer vi att göra en manuell bedömning och eventuellt begära in plagget om så behövs.

Första åtagandet vid en reklamation är att åtgärda felet. Om detta inte går och reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny produkt.

Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalda.

Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället.

Returadress för ångerrätt och reklamation:
Eskilsson Nordic AB
Sandgatan 12 C
223 50 Lund
Sverige

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation:
E-mail: info@natoarmband.se
Telefon: 076-170 60 07

§5 Force majeure 

Natoarmband.se och Eskilsson Nordic AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

§6 Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Eskilsson Nordic AB:s tjänster eller produkter bör meddelas till Eskilsson Nordic AB:s kundservice via e-mail info@natoarmband.se. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

Integritetspolicy

1. Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person som är i livet. Även foton och ljudupptagningar på individer som behandlas i dator kan vara personuppgifter även om inga namn nämns. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter, som exempelvis IP-nummer, räknas som personuppgifter om de kan kopplas till fysiska personer.

§2. Vilka personuppgifter samlar vi in om dig som kund och i vilket ändamål?

Natoarmband.se och Eskilsson Nordic AB är ansvarig för behandling av de personuppgifter som du lämnar så som:

 

Personuppgifter

Namn*

Adress

Mobilnummer

Personnummer*

IP-adress

 

Ändamål

Administrering av dina inköp och ditt konto hos oss.

Bokföringsändamål.

Utveckling av våra produkter och tjänster.

Vid betalning med Klarna, hämtas personuppgifter med hjälp av ditt personnummer. Detta för att säkerställa att leveransen skickas till folkbokföringsadressen.

* Namn och födelsedatum delas också med tredje part, men endast i de fall du explicit gett samtycke till att motta våra marknadsföringsutskick via Facebook Messenger. Fullständiga villkor för utskick via Facebook Messenger hittar du här.

 

Rättslig grund Denna insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet.

Behandlingen är nödvändig för att tillgodose vårt och våra kunders berättigade intresse av att utvärdera, utveckla och förbättra våra produkter, tjänster och system.

 

§3 Hur länge sparar vi dina personuppgifter

Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål.

Dina personuppgifter sparas i tre (3) år eller tills att du som kund valt att aktivt radera din information. Därefter kommer endast information som är nödvändig utifrån bokföringslagen att sparas.

§3.1 Hur hanterar vi personnummer?

Vi kommer bara att behandla ditt personnummer när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet, nödvändigt för säker identifiering eller om det finns något annat beaktansvärt skäl. Vi minimerar alltid användandet av ditt personnummer i så stor utsträckning som möjligt.

§4 Hur skyddas dina personuppgifter?

Vi är de enda som äger informationen som samlas in på den här webbplatsen. Din personligt identifierbara information kommer inte att säljas eller utbytas till något annat företag, utan ditt samtycke. Däremot kan dina uppgifter komma att delas med våra underleverantörer, så kallade personuppgiftsbiträden.

§4.2 Vilka kan vi i så fall, komma att dela dina personuppgifter med?

Dina personuppgifter kan komma att delas och behandlas av våra enstaka samarbetspartners, så som plattformsleverantörer och sociala medier, för de ovan angivna ändamålen, §2. I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra produkter och tjänster, delar vi dina personuppgifter med företag som är s.k. personuppgiftsbiträden för oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och som vi har Personuppgiftsbiträdesavtal med, för att maximera våra kunders säkerhet.

När dina personuppgifter delas med personuppgiftsbiträden sker det endast för ändamål som är förenliga med de ändamål för vilka vi har samlat in informationen (t.ex. för att kunna uppfylla våra

åtaganden enligt köpeavtalet eller lojalitetsprogrammets medlemsvillkor). Vi kontrollerar alla personuppgiftsbiträden för att säkerställa att de kan lämna tillräckliga garantier avseende säkerheten och sekretessen för personuppgifter. Vi har skriftliga avtal med alla personuppgiftsbiträden genom vilka de garanterar säkerheten för de personuppgifter som behandlas och åtar sig att följa våra säkerhetskrav.

Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundrådgivning), får tillgång till personligt identifierbar information och de datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö. Dina uppgifter sparas inte längre än den ovan angivna tiden.

Vi kan även komma att överföra personuppgifter till underleverantörer om vi anser det nödvändigt för uppfyllandet av våra åtaganden gentemot dig som kund. Våra underleverantörer får alltid underteckna ett personuppgiftsbiträdesavtal med Eskilsson Nordic AB för att vi ska kunna säkerställa en hög skyddsnivå för dina personuppgifter.

§5 Avsluta prenumeration

Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning samt nyhetsbrev. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden kan du enkelt avsluta prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande. Om du önskar få hjälp, maila till oss på info@natoarmband.se

§6 Vad har du för rättigheter som registrerad?

Du har som kund rätt att kostnadsfritt en gång per år - efter skriftlig begäran till oss på ovan angiven adress - få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig och hur dessa uppgifter används. Du har även rätt att begära att vi rättar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig.

Du har även rätt som kund att begära att bli glömd och därmed raderad ur våra system. Nödvändiga personuppgifter som namn och adress finns dock kvar i vårt affärssystem för att uppfylla bokföringslagens krav. Uppgifter som telefonnummer, e-postadress, IP-adress och eventuellt personnummer är däremot borttagna.

Vi vill också informera om att marknadsföring som är kopplat till din webbläsare och som är cookie-baserade, måste du själv inaktivera i din webbläsares inställningar.

Maila info@natoarmband.se och skriv tydligt att Natoarmband.se ska radera samtliga uppgifter om dig som kund. Du kommer sedan få ett skriftligt svar på att åtgärden vidtagits. OBS att i samband med att du som kund blir glömd i våra system, är det upp till dig som kund att påvisa ett eventuellt tidigare köp.

Som kund har du även rätt till dataportabilitet. Om vår rätt att behandla dina personuppgifter grundar sig antingen på ditt samtycke eller fullgörande av ett avtal med dig har du rätt att begära att få de uppgifter som rör dig och som du har lämnat till oss överförda till en annan personuppgiftsansvarig (s.k. dataportabilitet).

§7 Vad är cookies och hur använder vi det?

Cookies används för att maximera en webbplats funktioner och därigenom kunna förbättra köpupplevelsen. Med hjälp av cookies kan webbplatsen bl.a. hålla reda på vilka varor du har placerat i varukorgen.

En cookie är en textfil som lagras på din dator och som innehåller information som hjälper webbplatsen att identifiera besökaren.

Det finns två typer av cookies och vi använder oss av båda. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator, dessa används för att exempelvis kunna mäta hur du som besökare rör dig på hemsidan.

Den andra typen av cookies som vanligtvis används är "Session-Cookies". Under tiden du är inne och besöker webbplatsen delar vår webbserver ut en unik identifieringssträng för att inte blanda ihop dig med andra besökare. En "Session-Cookie" lagras aldrig permanent på din dator utan försvinner när du stänger din webbläsare. Eskilsson Nordic AB använder sig även av tredjepartscookies för att maximera köpupplevelsen. För att du problemfritt ska kunna använda Natoarmband.se krävs det att du har cookies aktiverat.

§7.1 Kan du själv styra användningen av cookies?

Ja. Om du önskar att avstå från att cookies används så stänger du av det i din webbläsares säkerhetsinställningar. Tillvägagångssättet varierar beroende på vilken webbläsare du har. Det innebär dock att funktionaliteten på webbplatsen begränsas.

Läs mer om cookies på Post och Telestyrelsens webbplats (https://www.pts.se/).

Om du önskar stänga av marknadsföring som sker utanför vår plattform, gör enligt nedan. Notera att denna typ av marknadsföring kan endast du själv stänga av.


För att stänga av intressebaserad marknadsföring från Facebook

https://www.facebook.com/ads/preferences/edit/ - Under rubriken ”annonsinställningar”.


För att stänga av intressebaserad marknadsföring från Google:

Om du inte är inloggad på ett Google-konto besök adressen https://adssettings.google.com/anonymous Klicka på de två blå knapparna intill rubrikerna så att de blir gråa. På rutorna som kommer upp, klicka på ”Inaktivera”. Om du är inloggad på ett Google-konto: Besök adressen https://adssettings.google.com/authenticated Klicka på den blå knappen till höger om rubriken så att den blir grå. Det kommer nu upp en ruta, klicka på ”Inaktivera”.

 

§8 Minderåriga

Vi samlar inte medvetet in personuppgifter från personer som är under 18 år. Om du är under 18 år måste du ha din förälders- eller målsmans samtycke för att kunna handla hos oss. Om vi får reda på att vi har samlat in personuppgifter från personer under 18 år, utan att förälder eller målsman lämnat sitt samtycke, kommer vi att vidta åtgärder för att radera uppgifterna.

§9 Avtalstid

Avtalstiden börjar gälla från den tid som du betalar något av dina köp eller har ett konto registrerat hos oss. Ett konto skapas automatiskt i samband med det första köptillfället.

§10 Hur kontaktar du oss lättast vid frågor om dataskydd och personuppgiftshantering?

Har du frågor eller funderingar så hjälper vår kundrådgivning dig via mail info@natoarmband.se.

Vid uppdatering av vår integritetspolicy kommer vi att publicera den nya policyn på vår hemsida.